viernes, 29 de febrero de 2008

II Comunicat Institucional de l'ARTE

Estimats companys acadèmics,

En primer lloc agrair la bona acollida que ha tingut la constitució de l’Acadèmia entre les capes més eixelebrades de la societat riberenca.

En segon lloc, us comunique que el projecte d’elaboració de l’Acapèdia tira endavant. Hui mateix he tingut una cerveseta de treball amb el cap de la secció lexicogràfica, l’Home del Carreró, que m’ha ficat al corrent de l’evolució d’aquesta magna obra. Per favor, continueu col·laborant-hi.

En tercer lloc, com ja ha arribat l’hora de saber qui som, un dia d’aquest ja delimitarem el per a què, al llarg d’aquest cap de setmana procedirem al lliurament del llocs reservats per a cada acadèmic en l’assemblea constituent. Després de pegar-li moltes voltes, no moltes per cert, crec que el sistema utilitzat per la RAE per ubicar els seus components és massa simple, inert i insípid, així que tantatatxan!, he d’anunciar-vos que l’ARTE, en lloc de sillons va a repartir cadires de boga, molt més artesà i sostenible, i en lloc designar-les amb el poc original sistema de lletres de l’abecedari, procediré a la seua denominació emprant el molt cítric i riberenc sistema de les diferents varietats de taronges.

Així que tot seguit us passe el llistat, i em comuniqueu quina varietat heu triat i a quina de les múltiples seccions de l’Arte us agradaria adscriure-vos. Una vegada estiga tot clar faré públic el llista complet amb el nom dels acadèmics, la cadira de boga triada i la secció a què pertany.

Cadires de boga disponibles: Blanca-Cadenera-Castellana-Clementina-Sanguina-Hamlins- Lane Late-Maltesa-Nàvel-Navelate-Nàvel Late-Navelina-New Hall-Ovalis-Roja-Salustiana-Shamoutis- SAnguinelli-Tardana-Trovita-Valencia Late-Verna-Washinton Nàvel

Jo, com a mostra de la meua immensa estima cap a vosaltres i de l’apreci sincer que us professe, triaré l’últim.

Una abraçada, i recordeu, contra l'apatia i la resignació: Pau, Salut, Festa i Lletres!
VK

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Mira, la Salustiana em ve de cine.

L'Home del carreró a punt de traure la gossa a pixar.

Anónimo dijo...

Mai haguera pensat que hi havia tanta varietat de taronges.
L’Espectador

ginjol dijo...

Benvolguts amics: després d'analitzar minuciosament la documentació aportada pels gestors de la pàgina, he decidit, si m'és permés, d'ocupar la cadira de boga reservada a la taronja Sanguinelli. Quant a la secció, crec que podria aportar la muea saviesa (modèstia a part) a la secció de lexicologia (tot i que crec que seria millor parlar de lexicografia). Bàsicament em mouré en el camp de la Toponímia Parda. És una nova modalitat de la Toponímia en sentit estricte: si la ciència toponímica emet uns judicis després d'una anàlisi prèvia, la parda consisteix bàsicament a fer el mateix, però sense cap mena d'estudi previ (és a dir, que directament m'ho invente).
Amb l'esperança de ser admés en tan magna instituació, s'acomiada de vostés, atentament, el qui espera ser a partir d'ara el company Sanguinelli.

Anónimo dijo...

A mi m'agradaria ser Clementina.
No se si donaré el nivell, però a vore si se m'apega alguna cosa.
En quan al seient, tinc un poc de mal d'esquena, i si no us important me portaré el sofanet de casa ja que ja el tinc "amoldaet".
En quan a continguts de les meus propostes, cap problema: ho conec tot i puc parlar de tot. A la vostra disposició.