Ningú no posa en dubte la importància de comptar amb una biblioteca als centres educatius. A que no? És clar, sobretot, una biblioteca amb un fons important que resulte, a més a més, funcional i adequat i als seus usuaris. Doncs bé, imaginem que els RR MM, Santa Claus, Papa Noel o qui siga, va i obra el miracle i la porta a un centre. I no solament això, sinó que hi “crea” un espai amb il·luminació natural —cara a sol de migdia—, mobiliari de disseny i tota la pesca. Després de recuperar-se de la sorpresa i de donar les gràcies als anònims benefactors, el professorat es frega les mans, pensa que acaben de solucionar-se els problemes de lectura de l’alumnat i es prometen un futur feliç. Però passen les setmanes, els dies i els mesos i allò no funciona, no rula, o siga, que res de res. Per si faltava alguna cosa, va i un professor té la feliç idea de manar un llibre per a llegir (tots el mateix) al seus alumnes i fer-ne un examen. El lloc triat per a perpetrar-lo és (ai senyor!!) la biblioteca. Des d’aquell moment, és nomenar la paraula “biblioteca” i tothom fuig cridant “biblioteca,! " Sincerament, crec que hem d’ajudar-los. Algú té alguna recepta per a ells? Vinga, animeu-vos a suggerir-ne alguna de ben original. A veure si queda algun rostoll d’això que s’anomena “espiritu de la Navidad”.
jueves, 11 de enero de 2007
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
6 comentarios:
En primer lloc felicitar-vos pel blog que perpetreu a dues mans. Jo per evitar les possibles represalies he decidit mantenir-me en l'anonimat i amagar-me sota els pseudònim de VISÉKIMÉ.
Per altra banda, interessant el tema que heu encetat avui. Passaré tot seguit a pegar cullerada.
La meua recepta per tal de fer de la biblioteca del centre un lloc atractiu per als alumnes és ben simple.
1r Que tinga un horari ampli, vesprades de 5 a 10, i caps de setmana obert fins les 2 del matí.
2n Que hi haja accés a internet, a ser possible de banda ampla i connexió en xarxa.
3r Que hi haja aparcament per a les motos.
4t Poca presència d'adults i facilitat per tal de convesar en veu alta i sobretot amb l'altre sexe.
5é Espills al bany per tal d'assegurar-se que la gomina amb què han fixat el seu pèl megafashion no ha perdut cap de les seues propietats i que l'arracada de l'orella continua brillant amb força.
Òndia, és inútil continuar...me n'adone que la meua recepta no és gens innovadora, ja han hagut espavitlats que abans de mi han donat amb aquesta recepta exitosa i han muntat establiments així, per cert, no els han anomenat biblioteques sinó Cybers, i sense cap dubte han aconseguit interessar els més joves.
Caldrà intentar-ho de nou
No és massa animalada, VISÉKIMÉ, i més d'una vegada he comentat el que vaig observar a Peñaranda de Bracamonte. Resulta que en aquell poble, deixat un poc de la mà de Nostresenyor per les terres de Salamanca, amb uns 2.500 habitants mal comptats, hi ha una biblioteca pública on, al·lucina, la gent d'entre 12 i 18 anys, passa hores i hores entre llibres, CDs., DVDs, connexions d'Internet i tota la pesca. On està el misteri? Doncs el misteri està en què Peñaranda és el poble on va nàixer el senyor Gonzalo Anaya, o siga, tenen peles per una tuberia, el que vol dir recursos, tots els recursos. Però..., lligen? Que sí, home, que sí. Com? T'ho explique amb un exemple: la biblioteca està muntada de manera que, junt als CDs., DVDs., connexions d'Internet, etc. apareixen textos escrits que tenen relació amb els altres recursos. Coooommmm? Fàcil. Suposa que els xicots o les xiquetes es posen en el reproductor de DVD la pel·li "En nombre de la rosa". Doncs bé. A la prestatgeria que tenen al davant, està el text original d'Umberto Ecco. I t'assegure que els llibres estaven ben utilitzats. Però això són moltes peles, no? Exacte. That is the question o com collons es diga això en anglés.
Cada vegada que manem als alumnes llegir un llibre per a després fer un examen en tota la regla, ens estem carregant qualsevol intent de fomentar el gust per la lectura. Així de clar. I el pitjor de tot és que en som conscients. A més a més, resulta un contrasentit “recomanar” la lectura del mateix llibre per a tots els alumnes, mentre a la biblioteca s’omplin de pols els llibres juvenils més diversos. Sincerament, crec que cal redefinir els objectius que pretenem amb la lectura d’un llibre a l’aula i, és clar, repensar els procediments per a convertir-la en una tasca lúdica, estètica, cultural i, a certs nivells, intel·lectual.
Un pecador penedit
Doncs està més clar que l'aigua. El llibre s'ha de llegir si agrada. Jo, si a les primeres de canvi no m'entra... doncs canvie de llibre i punt. Aleshores per què fer que els nanos o nanes llisquen allò que no els agrada? I damunt examen. Ja tenen prou en tindre que dependre els “Reyes Godos”, no?
prepositor in rarity this gratis [url=http://www.casinoapart.com]casino[/url] perk at the greatest [url=http://www.casinoapart.com]online casino[/url] craving with 10's of stylishness [url=http://www.casinoapart.com]online casinos[/url]. adjudicate [url=http://www.casinoapart.com/articles/play-roulette.html]roulette[/url], [url=http://www.casinoapart.com/articles/play-slots.html]slots[/url] and [url=http://www.casinoapart.com/articles/play-baccarat.html]baccarat[/url] at this [url=http://www.casinoapart.com/articles/no-deposit-casinos.html]no upon free casino[/url] , www.casinoapart.com
the finest [url=http://de.casinoapart.com]casino[/url] terminated the retreat of UK, german and all to the world. so in behalf of the design [url=http://es.casinoapart.com]casino en linea[/url] baulk us now.
[url=http://sverigeonlinecasino.net/ ]casino online [/url](trademark/copyright) all as keep the damsel and make http://sverigeonlinecasino.net/ online casino virgin internet casino water was so very near it at high water time; such opinions were
Publicar un comentario