jueves, 18 de enero de 2007

PINTOR-DECORADOR


Dijous 18:35 h.
Em trobe a la cua de les caixes del CONSUM que hi ha situat prop del meu pis disposat a pagar. Arriba el meu torn, per a variar m’he deixat la targeta de fidelitat de l’establiment, així mai aconseguiré la torradora!. Pague en efectiu i em dispose a introduir els productes que he adquirit en eixes bosses de plàstic impossibles d’obrir. Mentre realitze aquesta acció, escolte com la caixera que m’acaba d’atendre, una xica baixeta de no més de trenta anys, reprén la conversa amb la seua companya de la caixa del costat que sembla que la meua inoportuna presència acabava d’interrompre.
- Pos, xica com te dia, jo no tinc cap problema, perquè el meu nóvio és pintor-decorador.
“Pintor-decorador”, que jo ho pense i dic, clar!, quina visió comercial.
Si tu només t’autodefineixes com a pintor, en primer lloc et limites el ventall d’hipotètics clients, només ets un més dels milers de treballadors d’aquest gremi que apareixen sota aquest epígraf en les pàgines grogues, en segon lloc has de carregar amb els tòpics propis que han acompanyat aquesta professió des de l’inici dels temps i a més, faces el que faces, sempre et tiraran en cara l’alt preu de la factura i el deficient acabat.
En canvi si rebateges la teua tasca diària com a “pintor-decorador”, un nou món de possibilitats s’obrin davant teu. La gent quan et contracte podrà estar tranquil·la, està pagant per un servei exclusiu, innovador, complet, modern i d’absoluta garantia. I a més, per molt cara que siga la factura final, segur que li sembla un regal, barat, un “xollo” per a tractar-se d’un treball tan professional.
Jo he deixat les bosses del Consum al cotxe i de seguida he telefonat al meu amic Adrià. No m’ha costat molt convéncer-lo. A partir de demà al seu establiment l’antic rètol FONTANERIA serà substituït per un nou de disseny on amb lletres ben grans s’hi podrà llegir: TÈCNIC D’INSTAL·LACIÓ, MANTENIMENT I SUBSTITUCIÓ DE CONDUCTES HIDRÀULICS. Ara només li caldrà multiplicar per dos el preu de les tarifes i a esperar. L’èxit assegurat.


VISÈKIMÉ

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Senyor VISÉCLIMÉ ( o senyora, perquè no tinc el plaer de conéixer-lo/la...Quins rètols podia posar a les portes dels meus dos negocis per tal que foren més rendibles? Li explique: tinc una botiga de venda de polls de granja (repetisc POLLS per si de cas) i un magatzem d'ous.
Gràcies per les seues idees. De segur que em seran molt útils.

Anónimo dijo...

VISÈKIMÉ contesta:
En primer lloc, agrair-li l'interés que s'ha pres en l'atenta lectura de la meua entrada.
En segon lloc, intentaré donar una resposta adient a l'entretinguda qüestió que vosté em proposa.
He de ser sincer, el tema dels ous, és un àmbit que generalment no m'acostume a tocar massa. Però després de pensar-hi una estona em permet de fer-li unes suggerències:
a)pot optar per uno "fashion": OVIPAROSFERA
b)per uno amb més "glamour": OUSDOR
c)per un d'anglosaxó: CHICKENSHOP
d)per uno amb reminiscències franceses: la BOUTIQUE DEL OUF
e) per uno més solidari, rotllo "ONG": T-A-POLLO
Pel que fa al magatzem dues propostes més:
a) una de tipus barroc "La catedral del'ou"
B)uno més en sintonia amb allò que proposava a la meua entrada "CENTRAL LOGÍSTICA AVÍCOLA VALENCIANA". Aquest és el meu favorit.Assegura un èxit immediat.
Espere haver satisfet la seua demanda. Continuaré investigant.Ah! si vol començar la feina vaja afegint un zero a les factures.

Manolo dijo...

Vicent, que soc amic del teu pare i li diré que tires a fotre.
Com estava el dinaret del divendres?
De veres que açò ho llig tanta gent?