viernes, 25 de enero de 2008

CREATIVITAT


Què contestaríeu si algú us preguntara què és per a vosaltres la CREATIVITAT? Va ser durant la sobretaula, després d’un àpat amb els amics, en un d’aquells moments en què la conversa general es dispersa i es fa més propera. Clar que qui em va fer la pregunta és algú que ha fet de la seua professió un exercici permanent de creació plàstica que ha assolit un nivell… extraordinari? excepcional? màxim? Qualsevol qualificatiu seria l’adient. El cas és que, sorprés per aquella qüestió quan a penes portàvem 2 glopets de Ballantines, vaig estar a punt de retrucar-li amb la mateixa pregunta. Però, no. Estic segur que vosaltres tampoc no ho hauríeu fet. Eixes coses no es fan, i menys als amics. Clar que li hauria pogut preguntar:
“—I tu em fas a mi, eixa pregunta?”
Així que em vaig enrotllar amb alguns circumloquis pseudofilosòfics mentre, en el meu endins, intentava bastir una resposta mínimament fonamentada o, almenys, sostenible.
Què hauríeu contestat vosaltres?

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Amb aquesta entrada ja en van 200, ni una més ni una menys.

Estic content que haja sigut un dels gerents d'aquesta microempresa qui haja estat l'encarregat de signar aquesta entrada d'aniversari. Gaudisc molt més amb la lectura de les vostres entrades que amb l'escriptura de les meues.

DEs de fa un temps em pertoca a mi la tasca d'estar al peu del canó i donar continuitat a aquest blog. Sé que aquest fet implica baixar una mica el nivell, però mira, qui fa allò que pot no està obligat a més.

Però allò important és no perdre el sentit amb què aquesta pàgina fou creada. PEr això mai ha gosat retocar-la, ni afegir cap complement, ni tan sols fer figurar el meu nom... l'esperit fundacional fou més humil: simplement comentar d'una manera més personal i riberenca els fets de l'actualitat local, comarcal i planetària o com diria algú parlar d'allò que ens vinga en gana.

Així que allò important no és haver arribat fins ací sinó no haver-nos allunyat del camí.

ve espere que tinguem empenta i ganes per escriure 200 entrades més i que aquest blog mai deixe de ser tan minimaliste, artesanal i (com l'ha qualificat un altre blogger) tarongívol.

Una abraçada a l'eix Algecudià

Ah! PEr cert, respecte a allò de la creativitat, coincidisc plenament amb el Diccionari Valencià de Bromera quan afirma que és "la capacitat de crear"

Anónimo dijo...

Benvolgut VK, no cal dir que si el bloc ha alenat en aquest temps ha estat gràcies a la teua militància permanent i a la teua fidelitat més absoluta. Nivell? La concepció democràtica d'aquest bloc no entén de nivells. Som la suma de les aportacions i de les voluntats. A més, no fa falta que hi poses el teu nom: la marca VK s'ha consolidat de tal mena que ha esdevingut D O (denominació d'origen).Ets un autèntic crak, VK.
L'HOME DEL CARRER

Lletra dijo...

D'acord totalment amb l'Home del Carrer, V.K. Gràcies a tu, aquest espai continua, es consolida i, agafa "solera". Més te'n dic: sóc del grup de persones que esperen els teus comentaris quasi amb ansietat i reconec que són encertats, graciosos i plens d'aquella ironia que caracteritza els bons bloggers. Per tant, enhorabona, VK i gràcies per mantenir encesa la flameta i l'essència del bloc. L'Home del Carrer i jo intentarem, en la mesura del possible, col·laborar sempre que puguem. De veritat.