viernes, 2 de febrero de 2007

A FOSQUES !


No m'ho podia creure, una càmera oculta?; una experiència paranormal?; una il·lusió òptica?.La bona qüestió és que vaig decidir esperar a arribar a casa, seure tranquil·lament al sofà i anar a pams.
Uns minuts abans caminava a bon ritme per l'avinguda, feia bona estona que havia començat a enfosquir i jo em dirigia al meu domicili, quan de sobte, un oceà de tenebres inundà places, carrers i parcs. Acollonat, em vaig aturar en un portal. Quan em disposava a telefonar al 112, amb la mateixa discrecció amb què havia desaparegut, la llum retornà per infondre vida als arbres, vehicles i xiques amb gosset que pul·lulaven pel meu costat.
Amb la respiració continguda i quan telèfon en mà em disposava a contactar amb la redacció de "Cuarto milenio" per a pormenoritzar la meua experiència ben segur que valia un reportatge, vaig ensopegar amb la crua realitat, l'únic email que descansava al meu correu electrònic em desvetllà el misteri: A oscuras contra el cambio climático. España se suma al apagón de cinco minutos convocado para hoy por diferentes grupos ecologistas y asociaciones de internautas. Ostres, podien haver avisat!
Totes les cadenes radiofòniques també se n'havien fet ressò de la notícia. Per a variar des de diferents organismes i institucions valencianes se li restava importància a una iniciativa que segons coincidien a afirmar havia estat impulsada per col·lectius de rojos i verds.
Així en ser preguntat el cap d'informatius de Canal 9, no dubtà a contestar: ¡mala birria de oscuridad, para apagón, apagón... el apagón informativo de Canal 9!. En la mateixa direcció la presidenta de l'AVL respongué "a la nostra institució no ens ha pillat desprevinguts, ací ja estem acostumats, portem ja alguns anys a les palpentes. Per últim i d'una forma molt més contundent la portaveu del servei de neteja del Parlament Valencià es pronuncià així: El nostre col·lectiu ho té assumit, ací, és ben sabut per tots, no hi ha massa llums.
visèkimé

No hay comentarios: