La Louis Vuitton vuelve a suspenderse
La Copa Louis Vuitton, que tardó cuatro jornadas hasta poder arrancar ayer por la ausencia de viento, volvió a ser suspendida hoy por el mismo motivo.
El nostre blog, sempre atent a tirar una maneta en allò que calga, proposa una pluja d’idees als nostres amables lectors per tal de superar aquest lleuger entrebanc i aconseguir que aquest esdeveniment esportiu tan important no naufrague.
Nosaltres, mentre us inspireu, us n’avancem tres (a l’espera que Enric i Josep, dos consumats navegants, hi diguen la seua):
1a. Substituir aquestos enormes vaixells de competició, els Fòrmula 1 de la mar, per embarcacions de vela llatina. Aquesta opció té l’inconvenient de restar-li velocitat i espectacularitat a la cursa, però tota la resta són avantatges: són naus molt més acostumades a navegar per aquestes aigües, els tripulants poden gaudir del paisatge mentre condueixen l’embarcació, no cal que estiguen dotats de la més alta tecnologia (així si es penja el Windows no passa res), es deplacen amb només dos o tres nusos de vent i pots carregar els aparells de pescar i dedicar-hi una estoneta.
2a. Foradar el monocasc (com és de fibra de vidre no costarà gaire) habilitar set o huit finestretes per cada costat, fabricar una vintena de rems de fusta i com si es tractara d’una galera romana, utilitzar de força motriu els braços dels tripulants que sembla que estan prou guaixats. Si aquests es negaren i fera falta personal es podria tirar mà dels bascos que ja fa temps que fan curses de traineres o dels piragüistes del Scooter Club d’Algemesí. Si aquest nou mètode propulsor funcionara l’any vinent podríem assistir una nova versió de la tradicional regata Oxford-Cambridge-Iberdrola.
3a Mètode patinet cullerenc: La meitat de la tripulació (ja que en són un cabàs i segur que més d’un s’escaqueja) es llança a la mar, es col·loca a la part posterior del vaixell, agafen amb les dues mans la popa de la nau i comencen a menejar les cames amb gana, cal pegar cada cop puntades més fortes amb un ritme in crescendo fins aconseguir una bona velocitat creuer i mantindre la mateixa intensitat fins la línia d’arribada.
Sembla que aquesta darrera proposta ja estat contemplada per alguns dels desafiaments participants. Segons apunta hui el Superdeporte, David Albelda ja ha rebut tres ofertes: de l’Alinghi, de l’Oracle i de l’Iberdrola que sembla que s’endurà el gat a l’aigua ja que ha inclòs en la seua proposta fer-se càrrec de tots els rebuts de la llum del defensa internacional.
visèkimé
4 comentarios:
Com sempre, genial. A veure si quan em recupere del ritme "frenètic" i acabe una coseta que porte entre mans, puc donar alguna idea. De tota manera, un dia d'estiu, vaig veure unes barquetes teledirigides en el parc Maria Cristina de Sevilla. No els calia vent ni coses així. Tan sols, un comandament que cabia dins d'una butxaca.
L'home del carreró
VISÈKIMÉ, ets la repera, tio. Portat pel teu instint didàctic, ets ben capaç d'elaborar un "Manual del buen American's cupero" o del "Com guanyar la Amerca's Cup en 10 lliçons" Em fas por, oncle. Et veig de patró en l'Oracle (de DElfos, és clar)
Clar! Com ha de funcionar això de la vela? Si la major part de la genteta que s'hi veu per C9 són uns "soplagaitas", en compte d'un "soplavelas".
Veles i vents? A què em sona això?
Publicar un comentario