martes, 8 de abril de 2008

Gent jove, pa blanet

Un instituto de Alzira habilita aulas en los lavabos (Levante-EMV)

Ja estem una altra volta amb allò de les deficients i insuficients infraestructures escolars valencianes. I és que sembla que excepte reconéixer les errades pròpies, la progressia docent ja no sap on mirar per tal de justificar les elevades xifres de fracàs escolar al nostre territori.

Perquè anem a veure, no ens enganyem, per a educar i estudiar només calen ganes, la resta bajanades.
A África els alumnes han de recórrer un grapat de quilòmetres per rebre classes en rudimentàries cabanes i ningú es queixa. Però a casa nostra, amb l’excusa que som europeus, sembla que els alumnes tiquismiquis i els professors tecletes si no és en un palau daurat d’eixos de les Mil i una nits no sabem impartir i rebre classe. A més a més, jo ho mire per on ho mire, a això d’habilitar aules als banys només li trobe avantatges:

-- Amb instal·lacions tan reduïdes es contribueix a aturar el canvi climàtic ja que el consum energètic del centre escolar es redueix a més de la meitat.

-- Les classes continuaran sent insípides però a més a més algunes esdevindran incolores i inodores.

-- Els alumnes ja no han d’interrompre la classe per tal de demanar permís per anar al servei.Només girar-se.

-- No hi haurà cap problema i mai es produirà eixa situació tan compromesa d’anar al bany i adonar-te que no queda paper. A la fi els alumnes li trobaran algun profit a les llibretes.

-- S’adapta a Europa eixe costum tan americà que a les grans empreses, homes i dones compartisquen el bany.
-- Es pot donar una nova espenta al pla d’higiene bucodental i per conscienciar-los, cada alumne pot deixar el seu raspall de dents al taller.

-- No caldrà que els alumnes abandonen l’aula cada cop que necessiten aigua per a les seues experiències. Ara, només podran estirar la cadena una volta per hora i grup de treball.

-- Es pot treballar in situ els temes dels termos de gas i la canalització de les conduccions sanitàries de la llar i fer alguna demostració pràctica

-- En un espai tan reduït es fomenta el companyerisme i la convivència entre els docents i el grup escolar. A més els alumnes ja no podran ser expulsat de l'aula, però si cara la pica.

-- Els alumnes van conscienciant-se de com d’agre està això d’accedir al primer habitatge i a la llarga valoraran positivament allò de viure en els pisos de 30m2

-- Els alumnes que no pensen cursar batxiller aprofitararn el temps:podran realitzar pràctiques de manobre i dissenyar i canviar l’alicatat de l’estança.

-- Si algun alumne arriba fet pols després d’haver passat una mala nit pot abans d’iniciar la classe pegar-se una dutxa amb aigua gelada.

Ara només cal reciclar algunes instal·lacions més per tal d'acabar de deconstruir els centres escolars: així la garita del bidell pot convertir-se en el saló d’actes, molt més íntim i personal; l’habitació del material esportiu, pot emprar-se com a aula d’exàmens; i el laboratori reutilitzar-se com a pavelló cobert. Ah, i qui tinga jardí, que faça un bon clot, l’òmpliga d’aigua i hi diposite un bosseta de glaçons , i ja està, quan arribe la calor, piscina climatitzada.
VK

No hay comentarios: